Editor's Picks News Politics

Zambian State-Owned Newspaper publishes article in Chinese

Zambia state-owned newspaper, The Times of Zambia published a Chinese version of its Tuesday, October 2 lead story which reported that relations with power blocs in the East or West will be based on national interest. There was outrage by some Zambians on Twitter about this development. The government has given an official response why they did that.

The Zambian Government through its Information Minister, Dora Siliya gave a response that it was a business decision meant to boost readership and tap into the Chinese ad market. She tweeted, “Times of Zambia aiming to increase revenue by targeting the Chinese market. Today’s edition has a Chinese version of top story. They want to tap into Chinese advertising. Who moved my cheese? Times of Zambia responding,”

Related posts

Zimbabwean government disburses US$53 million to compensate white farmers

Afrivelli

Diane Rwigara, Kagame critic granted bail by Rwandan court

Afrivelli

Desire Oparanozie retires from international football

Afrivelli

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy